Medycyna Estetyczna

Peelingi medyczne

Peelingi to substancje chemiczne, których działanie polega na oddziaływaniu na warstwy skóryskutkujące złuszczeniem powierzchownych warstw naskórka lub skóry właściwej z następową ich odnową.
Są jednymi z najczęściej wykonywanych zabiegów w dermatologii i medycynie estetycznej na świecie.

Działanie

Dzięki zastosowaniu peelingów uzyskujemy poprawę wyglądu skóry,efekt wygładzenia płytkich, powierzchownych zmarszczek, redukcjęrozszerzonych porów skórnych, poprawę nawilżenia skóry, ujednolicenie kolorytu poprzez likwidację przebarwień, plam posłonecznych, stymulację produkcji kolagenu, elastyny oraz proteoglikanów , poprawę jędrności i sprężystości skóry.

Do zalet zabiegów złuszczających należą: kontrolowany, przewidywalny i powtarzalny przebieg, możliwość łączenia z innymi zabiegami m.in. laserowymi i chirurgicznymi a różnorodność stosowanych substancji aktywnych daje dużą gamę możliwości osiągnięcia korzyści terapeutycznychi estetycznych.

Stąd do głównych wskazań do zastosowania peelingów należą:

• trądzik zapalny, zmiany potrądzikowe,
  • trądzik różowaty
  • przebarwienia skórne
  • zapalenie mieszków włosowych
  • zmarszczki, wiotkość utrata jędrności skóry
  • zaburzenia pigmentacji, plamy soczewicowate, melasma
  • rewitalizacja skóry dłoni

Przeciwwskazania do zabiegów złuszczających

• aktywna infekcja wirusowa( opryszczka, brodawki skórne)
  • aktywne infekcje bakteryjne
  • aktywne choroby zapalne skóry takie jak wyprysk , łuszczyca, trądzik ropowiczy, atopowe zapalenie skóry,
  • świeże blizny, otwarte rany, przeczosy , bliznowce
  • uczulenie na substancje chemiczne i złuszczające
  • zaburzenia emocjonalne oraz oczekiwania nieadekwatne do metody
  • trwająca terapia światłem
  • leczenie izotretinoiną do 6 miesięcy wstecz
  • nałogowe opalanie
  • ciąża i laktacja

Przygotowanie do zabiegu

Zabieg z wykorzystaniem peelingów chemicznych przeprowadzany w gabinecie medycyny estetycznej powinien być poprzedzony po uprzednim przeprowadzeniuoceny typu skóry w skali Fitzpatrick’a, oceny stopnia uszkodzenia skóry w skali Glogau.
W zależności od rodzaju, stężenia, czasu kontaktu ze skórą i głębokości działania możemy oczekiwać konkretnego efektu biologicznego po zastosowaniu peelingu.

Obecnie stosuje siępeelingi oparte na jednej lub kilku substancjach chemicznych takich jak:

• AHA –kwasy owocowe
  • TCA – kwas trójchlorooctowy
  • Kwas salicylowy
  • Kwas retinowy
  • Kwas glikolowy 70%
  • Płyn Jessnera

Kuracja domowa jest niezbędna w każdym przypadku po zastosowaniu peelingu chemicznego . Wymagane stosowanie preparatów nawilżających, ochronnych i fotoprotekcyjnych pozwala na prawidłową regenerację skóry, dobre nawilżenie, intensyfikację i utrzymanie efektów przeprowadzonego zabiegu.